I am in where the typhoon was....... So sad.......





















What A sad and powerful feeling my heart feels right now in where the typhoon was and where the typhoon left the sadness and sufferring for us to learn to love and to give and to realize and cherish.......

My only day off and rent a taxi to the place where the storm hit, just want to give my love and caring to give a little help to the local people......
because my heart feels sad and I care....

Cooking and do something for the local people who are suffering and waiting for their family to return, I talked with 30 and 40 people and family some of them waited there for 14 days, so sad...... But most of them have already contacted their family and that made me feel much better, its so sad to have talked with them and feel their life and sadness and pain......but

Have to go now, can't really write but more later.....


Post some more pics but I have to work, so will write more later when I have a second.

有哭泣也有欢笑,这就是孩子们的简单和智慧,这就是我今天在台风灾区第一线心里感觉到的美和忧伤,孩子们拉着我的手和我一起玩耍欢笑,大人老人们拉着我的手诉说着心中的失落担心和不安。。。。。。

忧伤沉重在我心里象天邊散不儘的烏雲。。。。。。

不知从何说起,像无名的雨水又突然打开了翅膀,在大自然面前我深深的感觉到有时我们人类是那么的无助。我今天不拍戏,终于有了一整天可以实现我心灵愿望的时间,这是我一直都想做的事情,用自己的方式去帮助去给与爱心,搭着出租车从我住的饭店飞驰着去到了边远的旗山国中和弗光寺灾民们此时居住的地方,车子停了,军车和士兵拦住了我们再往前的可能,路到了尽头,如果再往下开就到了危险地段,我也只好停住了心里的愿望,我是想去灾区的深处,想把爱心关切送到不幸朋友们的心灵,让他们感觉到一个远路而来的陌生女孩的关怀,因为每一点关怀都是希望,每一次问候都是心的安慰,我告诉他们全世界的人都在关怀都在担心都在帮助,让他们要有信心有勇气去面对灾难失去和重建家园。虽然我们不曾相识,可我和他们,他们和我在短短的时间里真的像是朝夕相处的朋友。心是没有距离的只要你真诚的把它打开,无论我来得多远。

心灵的愿望使我找到了第一站---旗山国中灾民们等候的地方,密密麻麻急急忙忙的人海物资关切和爱心从城市运到了这里,受灾的朋友们长长一排坐在屋檐的下方等待着自己的亲人的到来,心是急切的,眼睛是忧伤的,身体是紧张的,无助的希望让他们把我变成了他们最亲的朋友,他们握着我的手告诉我他们的故事,他们的担忧和他们的信任和坚强,每一天都有希望的可能,也许他们的妈妈爸爸妻子丈夫儿子女儿就会在下一架直升飞机降落的瞬间出现,久久的等待使炎热的夏日变得漫长,好多朋友已经等了十四天十天八天或者是五天,每一天都有一个希望,每一天都有一个失望,我的心和着他们的心像锅里马上就要烧开的水那麽的不安和急切,我握着他们的手告诉他们你们的家人一定会平安,他们一定会出现在直升飞机降落的瞬间。

我说:“ 一会儿我给你们做晚饭。。。。。。”
我看到的是他們在日光中燦爛的笑容。

心的力量是无限的,心是相通的无论你是谁。他们明白我们,信任我们,真真切切的需要我们,需要我们的每一点帮助和力量。

请大家伸出爱的手,给与爱的心,每一点关怀都会是一个美好的希望,用自己的方式自己的心灵去做去给与你的帮助。

第二站是弗光寺,好美好幽静的山林土地空气和精神,我覺得自己都可以生活在哪裡,簡單無慮美好平靜的生活。可屋子里我看到的是上面照片上的情景,一千零八人聚集在大厅的地板上和楼上 (大家仔细看看第一张和第二张照片的楼上)。。。。。如果是我们自己的家人呢?心里真的好难过。。。。。

还有好多话好多今天感人的故事想和你分享,可明天还要早起拍摄,已经两点了,我六点就要起来拍摄,明天再和你们分享了,可下面是我要做的和答应了去为灾民朋友们做的事情:

弗光寺有一千多名灾民朋友,就是上面你看到的照片,弗光寺的组织让我帮着呼吁政府做这首要的两件事:

1)尽快想具体的办法妥善安排这一千多名灾民的住宿,因为他们不可能长期就住在我上面照片上的大厅里的地上。

2)尽快修通通往灾区山里的公路,这样还陷在山上村子里无助的人可以有路可出,旗山里的人也可以回到山上村子里把亲人救下来和亲人团聚。

再后来就是就学求职等等。。。。

请大家呼吁!

谢谢你们!

白靈

Please link my blog to all your friends and any one you know to help those people who are suffering and have no home and need help! Just finishing shooting in the rain, only have less than 5 hours of sleep, maybe someone can help me translate my Chinese post into English, then you will know the stories of those photos, there are one thousand and 8 people living there in a temple, look at up stairs in the photos you will see. My Chinese blog got to the headline front page at Sina:
白灵的BLOG[编辑]
http://blog.sina.com.cn/bailingblog , so much more people will see the sadness and help..........




Sent via BlackBerry by AT&T